Vaš najljubši kinematograf

Zaupajte nam kateri je vaš najljubši kinematograf in ob obisku na www.cineplexx.si, boste hitreje prišli do vaših priljubljenih vsebin.

Zapri

Vaš najljubši kinematograf

  • Cineplexx Celje
  • Cineplexx Koper
  • Cineplexx Kranj
  • Cineplexx Ljubljana Rudnik
  • Cineplexx Maribor
  • Cineplexx Murska Sobota
  • Cineplexx Novo mesto

Prelomnica Svetega Andreja

Ocena

ocena

ocene filmov.,

Ta film še ni bil ocenjen,
bodite prvi!

Prelomnica Svetega Andreja

Zgodba sledi pilotu helikopterja in reševalcu Rayu (Dwayne Johnson), ki s svojo ženo po katastrofalnem potresu potuje iz Los Angelesa v San Francisco, da bi skupaj rešila svojo hči. Njuno burno potovanje se izkaže zgolj za pričetek grozovitosti, ki jih je pripravila narava.

Naslov v izvirniku: San Andreas
V kinu od: 28.05.2015
Dolžina filma: 114 minut
Država / Letnik: USA/2015
Filmski žanr: Akcijski film, Pustolovski film
Igralci: Dwayne Johnson, Alexandra Daddario, Archie Panjabi, Carla Gugino
Režija: Brad Peyton
Distributer: Blitz film & video distribution d.o.o.

Tehnologija

  • Digital 2D

Podroben opis

IGRAJO: Dwayne Johnson, Kylie Minogue, Carla Gugino, Alexandra Daddario, Paul Giamatti in drugi

O FILMU
Ko se zloglasna potresna prelomnica Svetega Andreja naposled vda in pri tem v Kaliforniji sproži potres devete stopnje po Richterjevi lestvici, se pilot reševalnega helikopterja (Dwayne Johnson) in njegova odtujena soproga podata iz Los Angelesa v San Francisco, da rešita svojo edinko. Toda njuno nevarno potovanje na sever je zgolj začetek. Ko že mislita, da je najhujše mimo… se vse šele začne.

Pri akcijskem trilerju Johnson znova sodeluje z režiserjem Bradom Peytonom in producentom Beau Flynn, s katerima je posnel svetovno uspešnico Journey 2: The Mysterious Island. Igrajo še Carla Gugino, Alexandra Daddario, Ioan Gruffudd, Archie Panjabi, Hugo Johnstone-Burt, Art Parkinson in oskarjevi nominiranec Paul Giamatti. Izvršni producenti so bili Richard Brener, Samuel J. Brown, Michael Disco, Rob Cowan, Tripp Vinson in Bruce Berman. Scenarin je po zgodbi Andrea Fabrizia in Jeremyja Passmora spisal Carlton Cuse.

Izza kamer so sodelovali še direktor fotografije Steve Yedlin, scenograf Barry Chusid, montažer Bob Ducsay in kostumografinja Wendy Chuck. Glasbo je zložil Andrew Lockington.

Film so posneli na lokacijah v Avstraliji, Los Angelesu in San Franciscu.

VEČ O FILMU
Prelomnica Svetega Andreja za svoj izhodišče postavlja najhujši potres, kar jih je kdaj bilo. Potresni sunki ob doslej še ne zaznani prelomnici ob Hooverjevem nasipu v Nevadi prestopijo mejo med Nevado in Kalifornijo in dregnejo v zloglasno prelomnico Svetega Andreja, ki izbruhne v en sam neizmeren sunek in Los Angeles zravna z zemljo. Pa to še ni konec. Potresni sunek potuje po prelomnici navzgor in na svoji poti seje preplah in uničenje vse do San Francisca.

Dwayne Johnson je poglavitni junak zgodbe: kot pilot reševalnega helikopterja losangeleške gasilske brigade Ray se ob katastrofičnem dogodku poda na nemogočo nalogo in si zapriseže, da bo vsesplošni pogubi navkljub na varno spravil svojo soprogo, s katero že več let ni imel pravih stikov, in njuno hčer. »Scenarij me je povsem prevzel. Ganjen sem bil. Kar v grlu me je stiskalo, ko sem ga bral,« pravi Johnson. »Film takšne sorte temelji na mogočnosti in razsežnosti. Orisujemo najhujši potres doslej; kako to predstaviti gledalcem? Vendar za Raya vse skupaj pomeni precej več kot zgolj preživetje. Svojo družino skuša obdržati skupaj – v več kot le enem smislu.

Prav ta spoj brezmejne pogibeli in močne medosebne vezi so k projektu pritegnile ne le Johnsona, temveč tudi režiserja Brada Peytona, ki je z Johnsonom in producentom Beaujem Flynnom sodeloval že pri uspešnici Journey 2: The Mysterious Island. »To je povsem nekaj drugega kot vse, kar sem posnel doslej. Bolj zahtevno je bilo, saj gre za pretirano prikazovanje dogodkov, a projekt hkrati prežema neizmerno iskren ton. Želel sem, da bi se občinstvo lahko poistovetilo z liki in svet okoli njih videli z njihovimi očmi, ne le od daleč in z varne razdale opazovalo njihov križev pot. Naj bo akcija še tako osupljiva, ostajajo srčika vsake zgodbe prav ljudje, na katere se navežeš.«

Da bi si gledalci ob spremljanju dogajanja na platnu v napetem pričakovanju grizli nohte, so ustvarjalci pri filmu stopili korak dlje; pri upodabljanju nevarnosti, ki je še kako resnična, so si privoščili ustvarjalno svobodo in s scenarijem, ki se odvija domala neverjetno, poudarili akcijo in dramo. A četudi vse, kar se odvija na platnu, ni povsem zasidrano v dejstvih, film vseeno beleži resničnost, na kateri sloni: marca 2015 je namreč ameriška geološka raziskava ocenila, da so se v zadnjih tridesetih letih možnosti, da Kalifornijo doleti potres osme ali še višje stopnje po Richterjevi lestvici, precej povišale; prav tako se je povišala možnost, da pride do sunkov na več prelomnicah, ki so povezane v eno samo verigo. Pozornost že dolgo velja zloglasni prelomnici Svetega Andreja, a tudi ob drugih vztrajno narašča napetost – predvsem ob prelomnici Puente Hills, ki od okraja Orange teče proti centru samega Los Angelesa, ter na podvodnem območju Cascadia, ki teče od severa Kalifornije do otoka Vancouver in utegne povzročiti cunamije.

Nedavno so zabeležili potrese v Nevadi, Virginii, Oklahomi, Missouriju in na doslej še ne prizadetih območjih po vseh ZDA. Potresi so sila, s katero se je treba sprijazniti povsod po svetu: po ocenah Ameriškega geološkega zavoda se po celem planetu vsako leto sproži okoli 500 tisoč potresov, od katerih jih je sto tisoč mogoče občutiti, vsaj sto pa jih povzroči škodo.

Na tako obsežnem platnu, iz katerega Prelomnica Svetega Andreja kroji svojo zgodbo, film svoje srce najde v najbolj zakoreninjenih nagonih, kakršne zna izzvati le neukrotljiva narava: v naši potrebi, da pomagamo drugim in se nam pri tem zjasni, kaj nam je najbolj pomembno. »Katastrofe iz ljudi izbezajo tisto najboljše,« meni Peyton. Posamezniki nenadoma najdejo smisel in moč. Običajni ljudje postanejo junaki, junaki pa se naprezajo do svojih skrajnih zmogljivosti. In pri tem filmu me je očaral koncept tega, kako nekdo postane junak. Poznano dve vrsti junakov. Takšne neustavljive, ki gredo skozi zidove in kakršni ne bomo nikoli; ter takšni, ki jim ni mar za udarce, pač pa se poberejo in nadaljujejo boj – takšni, kakršni si želimo biti vsi. Ray na nek način spada med oboje. Občasno mu uspe kaj povsem neverjetnega, ob čemer vzklikneš, Marička sveta!, hkrati pa nam je povsem jasno, da ima tudi svoje mane in težave. V življenju je zagrešil precej napak, ki jih skuša popraviti; res se trudi po najboljši močeh. Dwayne je iz Raya ustvaril lik, ki ga gledalec razume in zanj navija, hkrati pa je navdušen nad njegovimi zmogljivostmi in podvigi. Poleg tega bi vsi – jasno! – radi bili Dwayne Johnson.«

Film plete tri sočasne zgodbe: takoj po tem, ko potres prizadene Los Angeles, Ray svojo nekdanjo ženo Emmo (igra jo Carla Gugino) izsledi v osupljivi reševalni akciji s helikopterjem, medtem ko pogumna in odločna ženska pleza po sesedajočem se nebotičniku v centru Los Angelesa. Skupaj se podata iskat svojo hči Blake v ruševinah kakšnih 650 km severno v San Franciscu. Devetnajstletnica (igra jo Alexandra Daddario) se znajde sama med ruševinami, ko izgine njen bodoči očim (Ioan Gruffudd); zanesti se mora na lastne moči in iznajdljivost, da preživi in najde pot na varno, pri tem pa se ji pridruži novi znanec Ben (Hugo Johnstone-Burt). »Carla in Alexandra igrata močna ženska lika, ne običajni damici, ki potrebujeta pomoč; to se nam je zdelo silno pomembno,« pravi Flynn. »V kar nekaj odličnih akcijskih prizorih sta in počneta bajne reči. Sam imam dve hčeri, zato mi je še toliko bolj po godu, da vidim ženske v takšnih vlogah, saj je dejstvo, da so prav ženske pogosto junakinje.«

Paul Giamatti igra Lawrencea Hayesa, vodilnega seizmologa pri podjetju Caltech, ki je prepričan, da lahko sledi potresu in da najhujše šele prihaja. V svojem laboratoriju v Pasadeni, ki ga pesti izpad elektrike in komunikacijskih poti, se trudi opozoriti svet, pri tem pa mu pomaga smela novinarka Serena (Archie Panjabi), ki se je v laboratoriju znašla ujeta z njim. »Zgodba o seizmologiji postane narativna hrbtenica filma, ki uokvirja katastrofo in ji daje kontekst,« pravi scenarist Carlton Cuse. In ta katastrofa je prikazana kot spoj premikajočih se delov, za katerega je bilo potrebno 1300 posnetkov za posebne učinke: kako se preobrne cesta, pretrga most, sprožijo požari po več mestih, padajo zgradbe, ki se podirajo kot domine… In potem – koma gledalec lahko zajame sapo – se nad San Francisco spravi ogromen cunami…

»Brad s ponosom išče načine, kako preseči samega sebe,« pravi Johnson. »Na snemanje je vsak dan prihajal poln energije in novih moči, iščoč nove načine, kako gledalce v zgodbo še bolj pritegniti – tako čustveno kot vizualno.«

Kot pravi režiser sam, je ravno Prelomnica Svetega Andreja zgodba, kakršne rad podaja – »zgodbe z dovršenim konceptom in čustveno nabite. V Prelomnici Svetega Andreja ne manjka silovitih tem, a je hkrati tudi neznansko zabaven film.« Dwayne Johnson pa zaključi: »V filmu ne manjka akcije, romance, drame in junakov. Za nameček pa ima še človekovega najhujšega sovražnika: mater Naravo.«

Vsi sporedi predvajanj

Spletni nakup, Rezervacija Spletni nakup, Ni rezervacije Nakup le na blagajni Rezervacija ni možna

Vaše mnenje

Tukaj lahko ocenite film.

Če želite uporabiti to funkcijo, morate biti prijavljeni.Če še niste uporabnik, se registrirajte tukaj.